Od korporacji do własnej marki odzieżowej...

  • 27.07.2020, 21:42
  • red.

Podziel się:

Od korporacji do własnej marki odzieżowej...
... i jednego z najczęściej oglądanych kanałów modowych YouTube w Polsce. Poznajcie - Zofię Kulewicz.

Skąd zrodził się pomysł na powstanie ANSIN, z jakiej potrzeby wyrasta cały koncept? Czy możesz opowiedzieć w ogóle o początkach marki?

Pomysł na markę ANSIN zrodził się z potrzeby moich klientów. Pierwszym założeniem marki było dostarczenie wysokiej jakości cielistych, męskich koszulek, które faceci będą mogli włożyć pod koszulę. W momencie, gdy wchodziliśmy na rynek tego typu produkt był niedostępny w Polsce i postanowiłam wziąć sprawy w swoje ręce. Tak rozpoczęła się nasza przygoda z ANSIN. Dziś mamy już rok, klienci nas pokochali i poczuliśmy, że to co robimy ma sens. Obecnie mamy znacznie bardziej ambitne plany co do naszej marki - chcemy dostarczać wysokiej jakości basicowe, czyli podstawowe, elementy garderoby, który każdy i każda z nas używa na co dzień. Przy tym wszystko tworzymy transparentnie w Polsce i tego będziemy się trzymać.

► Za marką ANSIN stoi ważna misja, o której warto wspomnieć. Otóż, wspiera ona ideę "LESS WASTE", z tego powodu wybieracie ekologiczne opakowania oraz koperty do wysyłki, aby wspólnie dbać o naszą planetę. Kto tworzy markę? Jakie wartości Wam przyświecają?

Główna idea która nam przyświeca to zdecydowanie Slow Fashion, a co za tym idzie również Less Waste. Tłumacząc od początku - przede wszystkim chcemy dostarczać wysokiej jakości produkt, który nasi klienci będą mogli wykorzystywać przez długi czas. Stajemy w opozycji do sieciowych marek, gdzie jakość jest na dalekim planie. My chcemy być inni. Dodatkowo nie podążamy za trendami - u nas znajdziecie wyłącznie bazę zarówno męskiej, jak i damskiej mody.

Nie planujemy wypuszczania kolekcji, z nikim się nie ścigamy i to jest nasz wyróżnik. W świecie rozpędzonym do niebotycznych prędkości i codziennie napędzanym kolejnymi modowymi trendami i nowościami, my wszyscy jesteśmy ofiarami konsumpcjonizmu. To w wielkim skrócie jest jeden z kluczowych czynników jakie niszczą naszą planetę. Czy wiesz, że przemysł modowy to druga w kolejności branża gospodarki, która najbardziej degraduje środowisko? Nie tylko środowisko ale również poszczególne kraje poprzez wyzysk i eksternalizację kosztów.

To, że dziś w sieciówce płacimy 20 PLN za t-shirt sprawia, że resztę tej ceny płaci środowisko, gdzie został pozyskany surowiec oraz ludność, która w niewolniczych warunkach została zmuszona do ciężkiej pracy. Naszą filozofią choć w małym stopniu chcemy przyczynić się do mniejszego konsumpcjonizmu i wyrzucania rokrocznie milionów ton ubrań na całym świecie. Less Waste jest również tego konsekwencją. W naszych produktach kompletnie zrezygnowaliśmy z plastiku - wszystko wysyłamy w stylowych kartonikach, a paczki uzupełniamy ekologicznym wypełnieniem, który ulega całkowitej degradacji pod wpływem wody i powietrza, nie wytwarzając substancji toksycznych.

► Dla kogo dedykowana jest ta marka? Czy zakłada jakiś konkretnych odbiorców?

Jesteśmy dla wszystkich, którzy cenią sobie wysokiej jakości produkty polskich marek i którym los zarówno środowiska, jak i warunków pracy innych ludzi nie jest obojętny. Naszym zadaniem jest dostarczyć wyjątkową bazę ubrań dla naszych klientów. Chcemy być swego rodzaju fundamentem do budowania stylu kobiet i mężczyzn. Markę rozwijamy wraz z naszą społecznością, to dzięki nim jesteśmy tutaj i chcemy się rozwijać. Z uwagą słuchamy sugestii i wciąż pracujemy, żeby dostarczać lepszy produkt i obsługę.

► Co wyróżnia markę ANSIN?

Brak pogoni za trendami i modą. Jesteśmy gdzieś z boku i jest nam z tym dobrze.

► Czy Twoje klientki/klienci doceniają  i tym samym otwierają się na polskie marki, szukając tym samym alternatywy dla sieciówek?

Zdecydowanie. Mam bardzo świadomych klientów. Jakość, środowisko i wspieranie lokalnego rynku to dla nich ważne wartości. Nie chcę powiedzieć, że wszystko co w sieciówkach jest złe, to nie tak, ale chyba jako społeczeństwo trochę się zapędziliśmy za daleko. Kupujemy znacznie więcej niż jest nam potrzebne. Jako społeczeństwo konsumujemy za dużo. O wiele więcej niż ziemia jest w stanie zregenerować. Statystyczny Brytyjczyk wyrzuca rocznie 30 kg ciuchów, to jest ok. 167 t-shirtów rocznie. To tutaj jest problem...

► ANSIN nie prowadziła do tej pory zaawansowanych działań marketingowych, które miałyby na celu zwiększyć świadomość marki, a tym samym przełożyć się na sprzedaż. Mimo to cieszy się już sporym zainteresowaniem. Jaki jest sekret Waszego sukcesu?

Moja niesamowita społeczność. Tak jak wspominałam wcześniej, ANSIN to była odpowiedź na pewien brak, lukę. Dziś mamy inne o wiele większe marzenia. Sporo pracujemy, żeby również inni odbiorcy o nas usłyszeli.

► Marka ANSIN "nie chce rzucać się w oczy" :)  dlatego Wasze produkty są niewidoczne. Do jakich stylizacji możemy je wykorzystać? Kiedy się sprawdzą?

Tak (śmiech). Taki mieliśmy cel i tacy jesteśmy w przypadku naszych flagowych produktów, czyli niewidocznych t-shirtów dla kobiet i mężczyzn. Przede wszystkim można nas wykorzystać zarówno pod białą koszulę, jak również pod sweter, bluzkę czy inną część garderoby. Klienci mówią nam, że dostarczamy im wyjątkowy komfort. Wtedy mamy rumieńce i jesteśmy usatysfakcjonowani, bo o to nam chodziło.

► Czy planujecie poszerzyć swój asortyment? Czy już macie w planach kolejne przedsięwzięcia?

Tak, pracujemy nad poszerzeniem asortymentu. Jak już wspominałam, wkrótce znajdziecie u nas basicowe produkty dla kobiet i mężczyzn wykonane z dobrej jakości materiałów i szyte w Polsce. Naszym celem jest dostarczyć komfort i służyć przez długi czas. Na co dzień pracuje blisko z klientami i wiem ile wyzwań potrafi stworzyć chęć znalezienia choćby podstawowego białego t-shirtu dobrej jakości, który po dwóch praniach nie straci formy i wciąż będzie nadawał się do noszenia. Tak jak ubrania z czasów gdy byliśmy dziećmi, były nie do zdarcia...

Jak sądzisz, jaka jest w ogóle kondycja polskich marek odzieżowych? Czy cieszą się większą popularnością niż kiedyś?

Wszystkie badania pokazują, że jako społeczeństwo coraz bardziej chcemy wspierać polskie marki odzieżowe - to cieszy. Sama na codzień wkładam sporo wysiłku, aby uświadamiać moją społeczność zarówno na Youtubie, gdzie Was serdecznie zapraszam jak i podczas fizycznych spotkań czy to na szkoleniach, czy na zakupach z moimi klientami.

► Kilka słów na koniec i słyszałam, że przygotowałaś prezent?

Tak. Jeśli dotarłeś / dotarłaś aż tutaj to bardzo dziękuję Ci za przeczytanie tego wywiadu. Mam dla Ciebie specjalny kod rabatowy ANSINJESTFAJNY, ważny do 10 sierpnia tego roku - 10% na dowolne ubrania ode mnie ze sklepu https://ansin.pl/.  Zapraszam Was wszystkich również do mnie na kanał YouTube, gdzie od kilku lat dzielę się darmową wiedzą w tematach mody i stylu. A jeśli ktoś byłby bardziej zainteresowany, czym się zajmuję na co dzień i zawodem personal shopper to wpadajcie na https://zophia.pl/. Być może ktoś pójdzie w moje ślady? :)

► Dziękuję za wywiad i mam nadzieję do zobaczenia!

red.

Pozostałe