reklama

Remonty na drodze krajowej nr 9 w Kolbuszowej i okolicach. Utrudnienia

Opublikowano: Aktualizacja: 
Autor: | Zdjęcie: UM Kolbuszowa

Remonty na drodze krajowej nr 9 w Kolbuszowej i okolicach. Utrudnienia - Zdjęcie główne

Remonty na drodze krajowej nr 9 w Kolbuszowej i okolicach. | foto UM Kolbuszowa

reklama
Udostępnij na:
Facebook

Przeczytaj również:

WIADOMOŚCI Na drodze krajowej nr 9 w powiecie kolbuszowskim aktualnie trwają prace związane z budową chodnika oraz doświetleniem przejść dla pieszych. Na tym nie koniec. Jakie plany ma GDDKiA w związku z DK9?
reklama

Trwają prace budowlane związane z budową chodnika wzdłuż drogi krajowej nr 9, od Kolbuszowej do Zarębek. 

Inwestycja polega na budowie chodnika o łącznej długości ponad 2,7 km wraz z kanałem technologicznym oraz przepustem drogowym i rowem krytym. W zależności od odcinka chodnik o szerokości 2 m wykonany będzie z kostki brukowej lub nawierzchni bitumicznej. Ponadto zakres prac obejmuje, m.in. wykonanie odwodnienia korpusu drogowego, przebudowę zjazdów, budowę zatok autobusowych i budowę przejść dla pieszych wraz z doświetleniem.


Prace trwają na odcinku od Kolbuszowej do Zarębek. (fot. UM Kolbuszowa)

Planowany termin zakończenia prac to koniec 2024. O tym pisaliśmy w artykule: Chodnik od Kolbuszowej do Zarębek za prawie 4 mln zł. Będą usuwać ogrodzenia i pozyskiwać grunty

Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad w Rzeszowie zleciła także prace przy kilku przejściach dla pieszych. 

- Doświetlamy przejścia dla pieszych, żeby było bezpieczniej

- mówi Bartosz Wysocki, rzecznik prasowy GDDKiA w Rzeszowie.

Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad w Rzeszowie ogłosiła także przetarg na remont 4 mostów na Podkarpaciu. Wśród nich znalazł się obiekt znajdujący się w Zarębkach, na drodze krajowej nr 9.

Most w Zarębkach, na trasie DK9 wybudowany został w 1959 r. i przebudowany w 1996 r. Od tego czasu na obiekcie wykonywane były roboty budowlane w zakresie m.in.: napraw powierzchniowych filarów i konstrukcji pomostu, napraw umocnienia skarp pod obiektem oraz remont ramp zejściowych na dojazdach.

- Most jest obiektem płytowym, o schemacie belki swobodnie podpartej ze wspornikami. Ustrój nośny stanowi monolityczny, żelbetowy dźwigar płytowy o zmiennej wysokości oraz obustronne wsporniki podchodnikowe. Całkowita długość pomostu wynosi 25,96 m, szerokość to 10 m, a rozpiętości przęseł wynoszą 15 m

- przekazali pracownicy rzeszowskiej GDDKiA. 

Jak słyszymy od generalnej, zakres prac obejmie wykonanie prac rozbiórkowych elementów wyposażenia, a następnie remont podpór, konstrukcji nośnej, nawierzchni jezdni, poboczy technicznych wyniesionych, barieroporęczy, odwodnienia i izolacji, urządzeń dylatacyjnych, łożysk oraz dojazdów. Na zakończenie wykonane zostanie uporządkowanie terenu, w tym prace pod obiektem.

 

reklama
reklama
Udostępnij na:
Facebook
wróć na stronę główną

Zarejestruj się w serwisie, aby korzystać z rozszerzonych możliwości portalu m.in. czytać ekskluzywne materiały PREMIUM dostępne tylko dla zalogowanych użytkowników i prowadzić dyskusję na portalowym forum i aby Twoje komentarze były wyróżnione.

e-mail
hasło

Nie masz konta? ZAREJESTRUJ SIĘ Zapomniałeś hasła? ODZYSKAJ JE

reklama
Komentarze (0)

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.

Wczytywanie komentarzy
reklama
reklama